My day

Hade inte ork till att blogga igår. Tänkte på att blogga hela dagen, men jag orkade verkligen inte. Anyhow...
 
Igår när vi alla tre vaknade halv 9 gick vi upp och åt en snabb frukost och sen skulle faktiskt alla tre till Af. Ronja i Svedala och jag och Jessika i Malmö. På vägen hem från AF gick vi inom Netto för att köpa hårfärg till Jessika, men den hon skulle ha vart slut, så vi gick vidare till en annan Netto, men den fanns inte där heller :/. Så vi gick hem igen och satte oss på gården, men det var fortfarande lite kyligt då kl bara var 11. Så vi bestämde oss för att gå in och vila tills Ronja skulle komma tillbaka. När hon sen kom tillbaka satte vi oss på gården (det var lite varmare, men lite blåsigt, så vi gick in igen). Väl inne spelade vi spel, titta på tv osv. Mamma lagade en supergod middag och vi alla åt så vi fick ont i magen. Efter Ronja gick hem, satte jag och Jessika igång att städa. Vi dammsög den gamla mattan, rulla ihop den och slängde ut på gården. Drog fram soffan och dammsög och torka golven i hela vardagsrummet, hallen och köket. Vi la på en ny matta som mamma hade köpt under dagen och våra nya kuddar vi köpte på hemtex och Chili i tisdags när vi var där =). Det blev väldigt fint. 
Efter vår städning så satte jag igång att fota fullt med grejer jag tänkt sälja på Facebook-loppisen. 
 
Före- och efterbild. Dock är vardagsrummet inte klart än. Gardeinerna är beställda och en ny typbit bakom soffan ska upp =)
 
Idag när jag vakna fota jag ännu mer grejer jag vill sälja på FB-Loppisen och strax därefter färga jag Jessikas hår. När det var klart hoppa jag in i duschen och gjorde mig sen i ordning. När jag sen var klar promenera jag till Gustav för att möta upp Maja och Nina, som jag inte sett sen September förra året. Vi satte oss och fika (i FYRA timmar). Det var SÅ mysigt! Vi ska ta och träffas oftare, för gud va kul vi har ihop! När jag kom hem igen, lagade jag middag, det blev fiskpinnar med potatismos och remouladsås. Så gott!
 
Maja och Jag 
 
I morgon ska jag jobba kl 15.00. Jag är jätte nervös, det är liksom fredag och jag ska jobba på restaurang/pub! Det kommer bli kaos känns det som. Men sist jag var där gick allt som smort, så det ska nog gå bra ändå! 
 
Just det, på vägen hem från fikan idag på Moosehead gick vi in om triangeln för att köpa linsvätska till Majas pojkvän. Och på ovanvåningen var det modevisning. Så vi kikade på det en liten snabbis.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0